دستگاه آسیاب پولورایزر

دستگاه آسیاب پولورایزر به ویژه برای میکرونیزه کردن یا آسیاب بسیار ریز مواد به کار میرود. ویژگی مشخصه آسیاب پولورایزر ساختار فشرده و فضای کف کوچک آن است.  آسیاب و دانه‌بندی هر دو در یک فضای بسته مشابه انجام می گیرد و اتلاف انرژی ناشی از آسیاب بیش از حد کاهش یابد.

ساختار و اصول عملکرد اجزای اصلی آسیاب پولورایزر

دستگاه آسیاب پولورایزر

 

استندر

استندر از مقطع فولادی جوش داده شده به پایه موتور ساخته شده است. استحکام و ثبات خوبی دارد و تکیه‌گاه کل بدنه دستگاه آسیاب پولورایزر است.

سیستم آسیاب

سیستم آسیاب از شفت اصلی،  دیسک آسیاب،  تات رینگ و محفظه آسیاب تشکیل شده است. مواد وارد شده به محفظه آسیاب هنگام ضربه زدن تیغه‌های چکش روی دیسک آسیاب که با سرعت بسیار بالا می‌چرخند، آسیاب می‌شوند و سپس در حالی که می‌چرخند برای آسیاب بیشتر با سرعت بسیار بالا به سمت تات رینگ حرکت می‌کنند.

سیستم دانه‌بندی

سیستم دانه‌بندی از  شفت پروانه دانه‌بندی، پروانه دانه‌بندی،  پوشش محدب، محفظه تخلیه و دستگاه محرکه برای موتور دانه‌بندی تشکیل شده است. محفظه تخلیه، پوشش محدب و پروانه دانه‌بندی فضای نسبتاً آببندی شده ای را تشکیل می‌دهند. مواد آسیاب شده به سیستم دانه‌بندی وارد شده و تحت عمل پروانه دانه‌بندی دوار دانه‌بندی می‌شوند. مواد درشت جدا شده به منظور آسیاب مجدد به محفظه آسیاب باز می‌گردند، در حالی که مواد ریز (محصولات نهایی) به پروانه دانه‌بندی مکیده شده و وارد محفظه تخلیه می‌شوند و سپس از خروجی تخلیه وارد سیستم جمع آوری می‌شوند.

سیستم ورود مواد دستگاه آسیاب پولورایزر

سیستم ورود مواد از اسکروی ورود مواد، دستگاه ضد پل، سیستم محرکه و یک تکیه‌گاه تشکیل شده است. مواد از اسکروی‌ ورود مواد عبور کرده و وارد محفظه آسیاب می‌شوند. دستگاه ضد پل بالای اسکرو می‌تواند مانع از پل بستگی مواد گردد. یک دستگاه حذف ثقلی ناخالصی در زیر فیدر اسکرو وجود دارد.

مکانیزم بازشوی هیدرولیک (اختیاری)

مکانیزم باز شوی هیدرولیک از یک پایه، یک بازوی دوار، شفت دوار، و سیستم هیدرولیک تشکیل شده است. سیلندر هیدرولیک بازوی دوار را حرکت می‌‌دهد و سپس پوشش محدب را از طریق بازوی دوار به حرکت در می‌آورد، بنابراین کل سیستم دانه‌بندی می‌تواند وارونه شده و بالای محفظه آسیاب باز شود و از محفظه آسیاب می‌توان به راحتی برای تعمیر و نگهداری سیستم آسیاب استفاده نمود.

 

نمونه کارهای مشابه